pagina 33

Mijn ome Cor was, zoals men kan weten,
geheel en al van het voetbalspel bezeten.
Hij speelde nog voor het oude Excelsior,
die club uit het bekende Rotjeknor.
Later trainde hij het Bredase NAC,
tot dat men scandeerde uit een of ander vak:
Cor Pot rot op
Cor Pot rot op
Cor Pot, Cor Pot
Cor Pot rot op.
Zo hard kan het leven zijn in het stadion,
maar dat wist hij voordat hij er aan begon.
Bespaard bleef hem echter een einde,
zoals Moyaals oom wegkwijnde:
Opstaan in een kaal onderrokje
en in het vullesvat porren met een stokje.



"Is dat naar Hooft, Paul?"
"Nee, naar Bredero's Moortje.
Trouwens, hij is al weer aan de slag
als trainer van een andere club."
"Ik dacht dat jij niks om voetbal gaf?"
"Doe ik ook niet... geen enkele sport.
Ik wou alweer trouwens zeggen.
Zeg ik dat erg vaak... overigens?"


...............G.A. Bredero................................Cor Pot......................