pagina 69

Mo had groot nieuws voor Henk.
Paul zou vader gaan worden.
"Heeft Allard je dat niet verteld?"
En zich wendend tot opa: "Ben je niet
trots om overgrootvader te worden?"
Toen vader Winkelhaak te horen kreeg
dat Norma zwanger bleek te zijn, heeft
hij een rijtjeshuis voor haar gekocht.
"Best, in een woonwagen wonen, maar met
een baby, mijn kleinkind, dat gaat me te ver."
Ook had hij gevraagd: "Gaan jullie trouwen?
Nee? Best, dan gaat ze ook geen Pot heten."
Tot teleurstelling van Paul was het een woning
geworden in de Kanunnik van de Putstraat.
In de wijk Brakkenstein, wel dicht in de buurt
van de universiteitsgebouwen. Maar of Paul
nog lang zou studeren? Hij was uit een werkgroep
gezet en voor twee tentamens gezakt.



"Gisteren heeft ze de uitslag van de echoscopie
gehoord en ... het wordt een tweeling." Natuurlijk
konden Paul en Norma over niets anders praten.
Over de namen die ze zouden kiezen en dan nog
dat de parkieten zouden moeten verdwijnen.
"Het valt nog mee dat ze niet zit te breien."
Henk had dit nog maar amper gedacht of Paul zei:
"En de oma's moeten nu dubbel zo hard gaan haken."
Daarom had Henk aan Paul voorgesteld: "Heb je
misschien zin vanavond mee naar Ien te gaan?"
"Ja, maar ze woont, geloof ik, niet meer boven
't Renpaard en ik weet het nieuwe adres niet."
"Dan moeten we straks bij haar moeder langs."
Henk was blijven eten en had nog over Italië
kunnen vertellen, en over Boet ... maar viel stil
toen hij opeens besefte: "Ik ben misschien nog de
enige vrijgezel van mijn oude kring, hoewel Victor..."