pagina 35

De punkband was uitgeraasd.
"Van die twee meisjes, daar rechts
rechts van het podium, ken ik de blonde.
Ze werkt bij Nobelle, kom op.
Ze heet Vanessa Pauweoog... trouwens.
We hebben al een gespreksonderwerp.
Lingerie, wat wil je nog meer?"
Maar Paul was al veel te dronken
om nog een gesprek te voeren.
Toen Henk en Vanessa wilden gaan
hoorden ze Paul tegen Norma leuteren:
"Voorwaar, voorwaar ik zeg u meisje,
Norma, heet je zo niet, nog heden
zult gij met mij zijn in het paradijs."
Norma keek haar vriendin aan
met een blik van: "Wat moet je
nou met zo'n dronken tor?"

Amper drie weken later was de verkering
met Vanessa Pauweoog al ten einde.
Het feit dat Henk niet ongevoelig was voor
het geflirt van één van haar vriendinnen
was niet de belangrijkste reden hiervoor.
Zwaarwegender was dat zij hem tegenhield
op de dwaaltochten van zijn handen.
Ze moest erg huilen toen hij het uitmaakte.
"Het is natuurlijk vanwege mijn borsten?"
Niet dan... Henk?" "Borsten? Hoe zo...?"
"Dat ik er geen tepels op heb... snik..."
Dat was het dus geweest... ai...
Gene gene tepel.