pagina 47

"Nu de Transit weg is... eh... nu Boet weg is,
is er toch plaats voor een nieuw orgel."
opperde Walter Samrink. Henk: "Nee toch."
"Maar stel, als je nou... er schijnen in
België jazzorgels gemaakt te zijn die..."
Dan bedenkt Henk zich. "Hoewel, doe maar,
waarom ook niet. Ik heb het nog niet verteld
maar ik wou Boet eigenlijk gaan opzoeken.
Hij zit op het moment toch in Italië.
Nou ja, opzoeken. Ik bedoel niet alleen
voor de vakantie maar het komende jaar of zo.
In ieder geval voor langere tijd en dan..."



"Hoe zit het dan met de filmacademie,
daar wilde je toch naar toe?" vroeg
zijn moeder zich af. "Dat is het 'm juist.
Ik heb geen materiaal waarmee ik op het
toelatingsexamen aan kan komen zetten.
Nou had ik gedacht, als ik die oude 8 mm
camera van jullie eens gebruikte om
in Zuid Europa iets te filmen waarmee ik
volgend jaar goed beslagen ten ijs kom."
"En waar wil je dat jaar van leven?
Toch niet op Boets kosten mag ik hopen."
"Ik heb niet veel nodig. Ik zie wel."
"Voor mijn part. Toen ik zo oud was..."
"Ja, ja, dat verhaal kennen we nou wel,
uitentreuren zelfs." zei Mirjam en Walter
kreeg een boze blik toegeworpen.