pagina 49

"Komt niks van in. Onder geen beding
ga jij boven een café wonen.
Weet je wat het met die klote Tony is,
hij bedoelt het goed maar alles pakt
verkeerd uit en dan ook alles."
"Ja ja, me inschrijven voor een studentenflat,
ik weet het wel, en nog een jaar thuis blijven.
Nee moeder, ik moet op m'n eigen wonen,
en wel nu! Het is niet dat ik het hier niet
naar mijn zin heb en jij alleen in dit grote huis
is ook het ook niet, maar ik heb het huurcontract
al getekend en ga er wonen ook."



Walter en Mirjam Samrink waren net bezig
om het canvas over het orgel te gooien,
toen ze de ouders van Paul zagen, die zich
even lieten uitwaaien op de rivierkade.
"Wat leuk, goh bijna zei ik Mon en To omdat
Henk jullie zo noemt. Ton en Mo is het, nietwaar?
Zin om ergens wat te gaan drinken?"
Eerst hadden ze het over Paul en wat hij zou
gaan studeren. "Goh sterrenkunde..."
Walter verdedigde Henks besluit. "Och,
wij hebben ook nooit verder gestudeerd
en hebben van onze jeugd genoten.
De halve wereld zijn we rondgetrokken.
Het zijn nu onze beste herinneringen, hè Mirjam?"