pagina 50

Anton wilde graag weten of
opa vangen met de vraag:
"Wat was er eerder, de kip of het ei?"
"Het ei" zei opa glimlachend.
"Maar hoe zit het dan met de kip
die dat eerste ei legde?"
Opa was zo iemand die niet
voor één gat te vangen was.
"Als het nou eens geen kip was die
dat ei legde maar bijvoorbeeld... een vis."
Anton weer: "Dan... wat was er eerder
de kip of het kippenei?" "Kijk Anton,
laten we zeggen... de viskip legt een ei...
waar een kipvis uitkomt."



Al die tijd had Paul zijn tenen
zitten samenknijpen, maar toen
kon hij zich niet meer inhouden.
"Ik ken alleen vishandel annex poelier
'De Viphal' waar ik altijd met een boog
omheen loop omdat de geuren van haring
en gegrilde kip niet goed samengaan.
In mijn neus althans niet."
"Omdat ik niet zo gauw wist welke loot
aan de evolutieboom de kip voorafgaat
heb ik maar de vis genomen die ik toch
al bij de staart had." Paul geërgerd:
"Opa zal eens niet het laatste woord hebben."
"Nee jij." Nog steeds glimlachend.